Etter noe frem og tilbake kom historien og dermed manuset fort på plass. Deretter ble det å lage kulisser og selve figurene. Det ble benyttet hvite A4-ark som vi tegnet inn et tre, et vann. I en prosess som dette er det helt nødvendig å bruke stativ for at bildene ikke skal "hoppe" fra bilde til bilde. Det hadde vi, og vi fikk også låst fast kamera i riktig posisjon for å ta bilder. Vi benyttet både nærbilde og panoramabilder.
Etter at alle bildene ble tatt, og det ble mange, var det å overføre bildene til selve maskinen. Etter at de ble overført, var det MovieMaker vi skulle bruke til å lage selve filmen. Det er et program vi også måtte lære, da det var Videopad vi brukte i DKL 104 og videoproduksjon.
Det viktigste poenget her var at vi skulle definere våre mål før vi satte igang. Når vi var ferdig skulle vi reflektere over måloppnåelse, klarte vi å oppnå de måla vi hadde satt oss? På dette punktet var vi ikke tydelig nok. Jeg tror vi misforstod betydningen av denne type planlegging. Jeg vil iallefall forsøke i min gjerning som lærer prøve å definere noen kontrollerbare mål. Får jeg mine studenter også til å reflektere over oppgaver som er løst, er mye gjort i retning av bedre læring.
Her er resultatet som nå ligger på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=UznFjeQpDp4
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar