mandag 5. april 2010

DKL102 - Informasjonskompetanse Netvibes

Jeg har hatt en netvibes side i noen år allerede som jeg har benyttet. Det er en side jeg opprettet for å få et innblikk i web 2.0 tankene. Jeg bruker den som et nav når det gjelder aktuelle sider, aktuell informasjon og kjekt å vite/ha applikasjoner eller widgets. I en kort periode var det faktisk en seriøs tanke å bygge en hjemmeside med muligheter for å bruke widgets.

I denne oppgaven skal jeg opprette en åpen netvibes-ressurs, noe jeg har gjort i god DKL-ånd. Det stoppet opp ved at jeg ikke fikk noen aktiveringskode. Fortsetter med min egen side.

Hvordan kan denne måten å samle informasjon bidra til en bedre læring og forståelse av media og dets muligheter.

Lanseringen av web 2.0 konseptet ble jo vurdert av journalister å være neste generasjon hjemmesidekonsept. Foreløpig er dette fortsatt på forsøksstadiet synes jeg. Det er riktig at flere websider har RSS-feeds, men ikke alle web-designere tar dette like alvorlig. Hele hensikten må være at dette virker hele tiden.

Linken til min offisielle netvibe side finnes her: http://www.netvibes.com/asbnes#DKL102

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar